
Ukoić kierowcę
19 stycznia 2008, 21:58Pojazdy poruszające się po naszych drogach są coraz nowocześniejsze i bezpieczniejsze. Jednak zdarzają się sytuacje, w których nie wystarczają nawet najlepsze poduszki powietrzne, ani kontrolowane strefy zgniotu. Dlatego niemieccy naukowcy z Technical University of Berlin zabrali się za pracę nad samochodem, który umożliwi ograniczenie liczby wypadków przez poprawę komfortu psychicznego kierowcy.

Marny koniec lipodiesla
30 grudnia 2008, 11:40Craig Alan Bittner, były chirurg plastyczny z Beverly Hills, stanie przed sądem za nietypowe wykroczenie. Czego się dopuścił? Do baków dwóch samochodów - własnego Forda SUV i należącego do jego dziewczyny Lincolna Navigatora - wlewał tłuszcz pozostały po liposukcji pacjentów.

Samochody GM na eBayu
10 sierpnia 2009, 15:54General Motors i eBay podpisały umowę, na podstawie której 225 kalifornijskich dilerów GM weźmie udział w pilotażowym programie sprzedaży samochodów na aukcji. Próby potrwają do 8 września.

Powstają tysiące punktów ładowania samochodów
4 czerwca 2010, 09:32Firma Coulomb Technologies oznajmiła, że do września 2011 roku w dziewięciu amerykańskich metropoliach założy 4600 punktów ładowania samochodów elektrycznych. To część programu ChargePoint America.

AviCoS zastąpi kontrolki na desce rozdzielczej
16 sierpnia 2011, 11:57AviCoS (Avatar-based Virtual Co-driver System) ma odesłać do lamusa podręczniki eksploatacji samochodu i serię mało zrozumiałych kontrolek świecących się na desce rozdzielczej. System ten to efekt współpracy naukowców z Technische Universitat Munchen oraz ekspertów z firmy Audi.

Efektywne ładowanie bezprzewodowe
30 października 2012, 11:50Na kanadyjskim University of British Columbia opracowano bezpieczną efektywną metodę bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Kanadyjczycy proponują wykorzystanie specjalnego zestawu magnetycznego.

Amprius udoskonali krzemowe akumulatory
14 stycznia 2014, 12:54Niewielka firma Amprius zdobyła kolejne 30 milionów dolarów na rozwój swoich baterii litowo-jonowych. To dobra wiadomość dla rynku, na którym widoczny jest wyraźny zastój. Amprius dysponuje technologią, która zwiększa pojemność baterii Li-Ion o 50%

Tesla z superprzyspieszeniem
24 sierpnia 2016, 13:24Tesla chwali się, że nowa wersja jej elektrycznego Model S jest najszybciej przyspieszającym seryjnie produkowanym samochodem. Model S P100D rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 2,5 sekundy.

Dynamiczne opłaty remedium na korki drogowe?
6 sierpnia 2018, 08:36Grupa naukowa z Kolonii i Nowego Jorku zaprezentowała oryginalną koncepcję poradzenia sobie z korkami na drogach. Ich problem mógłby zostać rozwiązany, zdaniem naukowców, za pomocą dynamicznie zmieniających się opłat drogowych.

Hybrydy plug-in emitują znacznie więcej, niż wynika to z założeń i testów laboratoryjnych
5 maja 2021, 09:55Podczas rzeczywistego użytkowania hybrydy plug-in zużywają więcej paliw kopalnych i emitują do atmosfery więcej dwutlenku węgla niż wynika to z badań laboratoryjnych. Częściowo dzieje się tak dlatego, że kierowcy nie wykorzystują napędu elektrycznego tak często, jakby mogli – wynika z badań niemieckich naukowców. Aby zaradzić temu problemowi uczeni proponują wprowadzenie przepisów, które zachęcą właścicieli hybryd do częstszego ich ładowania.